17 Ekim 2014 Cuma

Milli Park Kanyon Yürüyüşü

Dilek yarım adası Milli Park kanyon yürüyüşü ve Menderes deltasına trans;
Kalamaki koyu..
Asıl adı Kavaklıburun olan bölgeye halk Kalamaki diyor..

Yolda karşılaştığımız yaban domuzları ve Japon turistler))

30 Eylül sabahı ; bir gün önce tanıştığımız bir jandarma astsubayının davetlisi olarak ; Dilek yarımadasına gittik.Kalamaki koyunun bir ucundaki Jandarma Karakolunda bize çay ikramında bulundular; güzel bir sohbet oldu,kanyon hakkında bilgilendirildik.Amacımız Milli Park içinde yapacağımız yürüyüşlerde ne gibi izinler almak gerektiğini öğrenmekti.

Kavaklı burnunda çok güzel bir karakol ve gayet disiplinli çalışan bir ekip.Gerekli bilgileri aldıktan ve Kalamaki koyunda eski günlerimizi yadettikten sonra Kanyon girişine yöneldik.Yaklaşık 1 km.lik bir yürüyüşten sonra kanyon girişine ulaştık.

Kanyon girişinde, kanyonun doğası ve
canlıları hakkında bilgi veren panoları inceleyip bilgilendik...

Kanyonda 9.km ye kadar başka su yok; mataralarınızı doldurun ))

Çevreyi tanımak, kanyon hakkında fikir edinmek amacı ile birkaç km kanyon boyunca yürümeye başladık.

Yürüdükçe güzellikler,
bakir doğanın, çamların serinliği,doğanın kendine has kokusu

yolu tamamlama kararını vermemizi kolaylaştırdı.

Burada amacımız 4 km yürüyüp geri dönmekti.Fakat kararımız kanyonu geçip
Menderes Deltasını , Doğanbey köyünü görüp trans yapmak oldu.
Aldığımız bilgiler doğrultusunda parkurun 9 km.lik bölümü yumuşak, %10-20 arası bir rampa; kalan 6km.lik bölümü de zaman zaman sert bir inişten ibaret olduğu yönündeydi.

Sessiz doğada endomondo )))

Gerçekte de çok rahat bir çıkış ; ki sevgilim ozgrkdn bile bana ayak uydurarak hiç zorlanmadan ; saatte yaklaşık 5 km hızla yürüdü...
Bu arada yanımızda bir ufak şişe meyve suyu, bir ufak şişe su ve bir parça poğaça vardı..
Elimizdekilerle idare ettik ; çok da zorlanmadık, hava yürüyüş için çok uygundu.

Yürüyüşte en çok zorlandığımız çevredeki sineklerin yüzümüze yaptığı ataklar oldu.Bunun için tamamen doğal ürünlerden yapılmış (Okaliptüs yağı+limon yağı) ürünler var.Bir tanesi "BugsLock"...Yanımıza almadığımıza çok pişman olduk.Bundan sonra her şartta sırt çantamızda birer tane bulundurmaya karar verdik.Yedek üst giysi almakta yarar var(tişört vb.)

Sekizinci km.de en yüksek noktaya çıkılıyor.Kuşadası körfezi kuşbakışı izlenebiliyor.
...Burada olduğu gibi...
Hemen karşısı Davutlar sahili ..
Karşıda Sisam adası..
İşte  geldiğimiz yol ve geçiş yaptığımız kanyonun tepeden görünüşü,,,

Tek kelime ile muhteşem bir noktada zirve..

zirve hatırası...
geldiğimiz yer: Davutlar sahili

Dokuzuncu km.de buz gibi kaynak suyu sizi serinliği ile karşılıyor.
Asırlık çınar.
İnişe başladık..

11. km.de Büyük Menderes deltası göründü.

Zaman zaman fotoğraf çekmek için durduk, su içtik,dinlendik..

Hiç hazırlıksız bir yürüyüşün ardından bir transı gerçekleştirebilmenin çok güzel doğa içinde birlikte dört-beş saat geçirebilmenin ; görmediğimiz bir yöreyi kuşbakışı görebilmenin hazzı bu olsa gerek !

Menderes deltasının panoramik videosu...

Görünen köy yolundan aşağı inmeye başladık..

Yürüdüğümüz yol stabilize,çıkışa nazaran biraz daha bakımsız ve sert bir iniş.İnişte daha çok zaman kaybettik.Sebebi yolun bozukluğu , fotoğraf çekmek ve manzarayı seyretmek için yaptığımız duraklamalar.

Doğanbey köyü
Eski bir Rum köyü olan bu köy mübadele ile boş kalmış...

Doğanbey
14.km. de Doğanbey köyüne ayrılan bir yol varmış.Ancak biz farketmedik ve köyün çevresini dolaşan yolu takip ederek etabı bitirdik, ki bu bize 2-3 km fazla yürümemize maloldu.

Köy yoluna çıktık,saat 18:30'du...Şansımıza gelen bir arabaya el kaldırdık.Doğanbey'de minibüs her saat yokmuş,bizi bedeli mukabilinde Söke'ye götüreceğini söyledi.
Güllübahçe'ye kadar 30 Tl.ye bizi götürdü.Köyde  saat 19:00'da kalkan bir minibüse bindik ve hava karardığında Söke'deydik.Oradan Davutlar sahilindeki evimize 21:00 'de vardık.
Yürümeyi düşünenler için bilgi anlamında yürüyüş yaklaşık 5 saat sürüyor.Yanınızda sinek ve haşere için koruyucu bant bulunsun.En az 1 LT su, ve yiyecek birşeyler çantanızda bulunmalı.
Yol arkadaşım,sevgilim,el ele verip hayat için birlikte olduğum güzel insana teşekkür ederim.